Jurgen skrev:Om jag utgår ifrån Cylinder nr6 som är närmast torpedväggen, innebär det då att denna tändkabel hamnar på nr:6 på fördelarlocket?? Vore snäll ifall någon kan bekräfta detta.
Jurgen skrev:Hejsan. Skulle på och byta tändkablar på min 300E 87:a idag. "Trodde" att jag hade märkt upp kablarna ordentligt men någonstans gick det snett.....
Nu när jag satt tillbaka tändkablarna så "misständer" bilen, givetvis är de på fel plats. Hur rättar jag till detta enklast?
Nummerföljden på det svarta plasthöljet stämmer inte alls med nummerna på tändfördelarlocket, om ni förstår hur jag menar?
Om jag utgår ifrån Cylinder nr6 som är närmast torpedväggen, innebär det då att denna tändkabel hamnar på nr:6 på fördelarlocket?? Vore snäll ifall någon kan bekräfta detta.
Annars är det ju som att pricka in lottoraden, i princip omöjligt att få rätt på tändkablarna..
Tack på förhand. Jurgen.
Jurgen skrev:Marie o Jörgen: Tackar för era kommentarer.
Angående fördelarlocket: "Insexskruven" som sitter underst emot multiremmen, åh så härlig att "få loss", händerna e ju lite lätt "skavda" och trötta nu kan jag säga...
En sak som ändå gör mig konfundersam är: Jag såg på de gamla tänkablarna att de var "eftermarknads" kablar. Nu är ju frågan:
Är det möjligt att "meken" som satt dit dessa, satt som i "fel ordning" men kanske ändån lyckats "pussla till" dem så att bilen "gått hyfsat"? Förstår ni hur jag menar? För såsom jag märkte upp tändkablarna, det var helt "åt skogen" när jag skulle sätta dit dem igen... Ja har säkert fel, men jag vill gärna veta vad ni tror, är det ens möjligt??
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster