Jurgen skrev:Hejsan. idag så bytade jag laddningsregulatorn till generatorn. Startade upp bilen och den går som den ska, men plötsligt började spolarnivålampan att lysa. Fyllde upp spolarvätskan, lyste ändå....
Plockade av spolarvätskenivåkännaren och rengjorde den, samt rengjorde kontakterna osv....
Lampan lyser ändå och det är ju givetvis retligt... Systemet funkar som det ska förövrigt.
Någon som har en aning om varför lampan fortfarande lyser???
Med vänlig hälsning Jörgen.
Jurgen skrev:Tjena Jörgen. Anledningen till att jag bytade regulatorn var att jag tyckte att bilen var lite allmänt slö och trött, märks vid växlandet på automatlådan, bilen känns "anfådd" och "pustar" precis i växlarna osv, då menar jag inte direkt efter "kallstart" utan även i arbetstemperatur..
Jag fick ett ryck och skulle kolla regulatorns kondition. Den var både sotig och bränd, hade etsat fast i själva generatorn, och "kolen" var där bara någon millilmeter kvar på, den vita plastplattan som är "stommen" till regulatorn, den vittrade mer eller mindre sönder. Jag satte dit en ny, då den gamla var mer än "bäst före" om jag säger så.
Vore jättesnällt av dig! Min mail är jorgen_81@hotmail.com
tack på förhand /Jörgen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst