jo, men den åsikts och yttrandefriheten gör ju inte att man behöver tala om för folk att de är kommunister och kräk bara för att de ogillar, eller snarare följer det skattesystem som är i bruk.
Finns mycket som är bra snett i det samhälle vi lever i, personligen ser jag ingen anledning att skyffla skattepengar i onödan till ett system som fortfarande tycker att Juholt minsann ska ha sina 130tusen i månaden, eller att öbor på västkusten ska ha färjeförbindelse en gång i halvtimmen större delen av dygnet, bara för att de ska kunna bo ute på en ö. varför ska jag som fastlandsbo betala för deras tramseri? med min vägskatt?
Personligen skulle jag snarare säga att det däringa skattesystemet är ett jäkla kommunistpåfund.
Den gång de får kollektivtrafiken att faktiskt fungera och vara billigare än bilåkandet ställer, jag även upp på vägtullarna.
citat västtrafik "vi får mer resenärer, alltså måste vi höja priset"
nästa år "resenärökningen blev inte så stor som vi hoppats, alltså måste vi höja priset"
Det kommunala och statliga ger jag många gånger ytterst lite för, även vad gäller sjukvård.
har även svårt att se varför en w124tdt med avgasvärde på 0.2 ska betala 8500 i skatt, när en VW 1.9tdi har värde på 1.4 och betalar en fjärdedel.
jag är en "skattesmitande" moderat...
--
ska vi alla hålla på och sjunga våra hjärtans klagosång så fort något man inte håller med om dyker upp på internet blir det ju ganska påfrestande...
http://www.youtube.com/watch?v=D8WmvMCTW_g--
ta det nu inte som ett personligt påhopp att jag länkade till crazy prophets.
men det här forumet handlar många gånger mer om personliga åsikter än ett försök att faktiskt hjälpa folk. varenda tråd verkar på ett eller annat vis spåra ut till personattacker och klagosång.