osla skrev:du menar hi-jackers? tror faktiskt det ska gå och köpa någonstans, men var jag du så skulle jag byta bil till en med nivåreglering istället.
men har inte din bil redan nivåreglering, visst är det en kombi? eller har inte alla 202 kombi nivåreglering, som det är på w124:an
Kölis skrev:Hi jackers är väl stötdämpare med luftreglering oftast av fabrikat Monroe? Är nog inte det han menar, han menar nog luftbälgar att sätta inuti fjädrarna, så kallad hjälpfjädring. Den tar tyngden i bärarmen som fjädern gör och inte i stötdämparfästena som hi jacker gör.
osla skrev:kolla först om du har nivåreglering, har du det så har du en behållare under huven, men vet inte vars den sitter på 202:an. eller så kollar du bara på bakdämparna om du har en slang från dom
Kölis skrev:De ända jag kan tänka mej som kan ha eller få fram bälgarna är GKG bildelar på Markvardsgatan i Stockholm. Göran och K-G är själva hobbybilsmänniskor och gamla i branchen, har mycket gammalt godis på hyllorna och brukar få fram allt sånt som inte längre finns.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster