ankare skrev:Tack för goda ideer! Har tyvärr ingen instruktionsbok, men Mekonomen rekommenderar Lucas Oil Syntethic SAE 75W-90 Gear Oil, får väl tro att det r detta som gäller.. Om någon har en avvikande uppfattning, hör gärna av er..Har även läst nånstans att Dexron III ska passa..
Är det viktigt att byta filter på samma gång, r ju ingen större mekaniker, tyvärr..
/Ankaret
ankare skrev:Tack för goda ideer! Har tyvärr ingen instruktionsbok, men Mekonomen rekommenderar Lucas Oil Syntethic SAE 75W-90 Gear Oil, får väl tro att det r detta som gäller.. Om någon har en avvikande uppfattning, hör gärna av er..Har även läst nånstans att Dexron III ska passa..
Är det viktigt att byta filter på samma gång, r ju ingen större mekaniker, tyvärr..
/Ankaret
Kölis skrev:Vad du än gör så slå inte i 75W/90 olja i automaten för då går den sönder. Den oljan är till för manuella växellådor.
Kölis skrev:Vad du än gör så slå inte i 75W/90 olja i automaten för då går den sönder. Den oljan är till för manuella växellådor.
Jörgen skrev:Kölis skrev:Vad du än gör så slå inte i 75W/90 olja i automaten för då går den sönder. Den oljan är till för manuella växellådor.
Just det Kölis, det var därför jag rekommenderade en verkstad för detta jobb.
ankare skrev:Ang Mekonomen verkar det ju inte gå att lita på, slog in reg nr och sökte, hade tydligen blivit rena katastrofen om jag följt detta råd...Har ju fått goda råd om Mercedesverkstad, kanske får det bli så..
Men ang min fråga, är det ingen som vet vilken olja det ska vara..?
/A
ankare skrev:Jag sökte på DUZ 007 på Mekonomen och fick då fram denna olja: Lukas Oil 75W-90. Verkar som Mekonomen är ute på villovägar..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster