sl500 skrev:för 55 ts då ska det vara en lågmilare i nära nyskick annars är
det ett önsketänkande tyvär. helt iskall bil.
mb560SEL skrev:sl500 skrev:för 55 ts då ska det vara en lågmilare i nära nyskick annars är
det ett önsketänkande tyvär. helt iskall bil.
Tyvärr så har du lite fel där. Visst kan det vara bra med en lågmilare men en som gått ganska långt och som är servad enligt serviceboken är faktiskt i många fall att föredra framför en lågmilare som stått länge. Packningar och annat torkar lätt ihop, bromsar måste renoveras mm. Då börjar det kosta pengar.
Dessa bilar måste köras och tål det. Är bilen fin och servad så är 55000 kr inget opris snarare tvärt om.
Dessa bilar är bland de bästa Mercedes har byggt och det blev över 800 000. Men man måste se upp! En bil halvskapligt skick är som sagt helt iskall och inget man ska lägga pengarna på så kolla bilen noga innan du slår till.
Har själv en Schweiz importerad som gått 19000 mil och är i kanonskick. Har endast konverterat AC,n samt köpt ny antenn och isoleringen till huven. Bilen har nästan det mesta man kunde få och lite till.
Här är några bilder http://bilar.lidforss.se/#!album-55
mb560SEL skrev:Bilen är inte iskall för att det har gått några mil. Det är väl klart som tusan att en lågmilare i superskick är bättre än en 20 000 milare men vi har väl våra bilar för att åka med och inte bara titta på eller?
Den jag har är otroligt välvårdad och förhoppningsvis har jag många mil i den innan det börjar kosta allt för mycket stålar. Att köpa en välvårdad 20 000 mils W126 för 55 000kr är ju rena fyndet jämfört med nästan vad som helst. 80-tals bilarna är i många fall otroligt prisvärda och då speciellt Mercedes om de är i bra skick vill säga. Billigare än nu kan det inte bli.
silentdawg skrev:mb560SEL skrev:Bilen är inte iskall för att det har gått några mil. Det är väl klart som tusan att en lågmilare i superskick är bättre än en 20 000 milare men vi har väl våra bilar för att åka med och inte bara titta på eller?
Den jag har är otroligt välvårdad och förhoppningsvis har jag många mil i den innan det börjar kosta allt för mycket stålar. Att köpa en välvårdad 20 000 mils W126 för 55 000kr är ju rena fyndet jämfört med nästan vad som helst. 80-tals bilarna är i många fall otroligt prisvärda och då speciellt Mercedes om de är i bra skick vill säga. Billigare än nu kan det inte bli.
Bara nyfiken, men vad baserar du det på?
mb560SEL skrev:silentdawg skrev:mb560SEL skrev:Bilen är inte iskall för att det har gått några mil. Det är väl klart som tusan att en lågmilare i superskick är bättre än en 20 000 milare men vi har väl våra bilar för att åka med och inte bara titta på eller?
Bara nyfiken, men vad baserar du det på?
Håller du inte med?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster