Många elfel efter skenladdande generator E200 - 91

W 124 E-Klass 1986-1995

Många elfel efter skenladdande generator E200 - 91

UNREAD_POSTav kokonuutE200 » 2013-07-29, 12.50.50

Generatorn på min Mb E200 skenladdade och gav iväg 20volt.
Dvs en hel del för mycket. Givetvis fick jag ju en jäkla massa elfel efter de här kalaset,
b.la. Centallåset ur funktion, alla lampor runt om fick bytas, ingen värme i kupén, Abs'n fungerar inte. Även inte värmetrådarna på bakrutan.
De enda fel jag bryr mig om är Abs'n och att jag inte får igång bromsljuset igen. (då jag måste ha igenom den i besiktningen)
Alla säkringar och relän är hela.
Är totalt körd när de gäller el så alla tips är jag tacksamma för!

/ Jesse.
kokonuutE200

Re: Många elfel efter skenladdande generator E200 - 91

UNREAD_POSTav Jörgen » 2013-07-29, 19.37.18

kokonuutE200 skrev:De enda fel jag bryr mig om är Abs'n och att jag inte får igång bromsljuset igen. (då jag måste ha igenom den i besiktningen)
/ Jesse.

Hej Jesse
Det primäre måste väl vara att ta reda på varför generatorn ger eller har gett 20 Volt. Men det skall jag inte gå in på här, då du är totalt körd när det gäller el. Jag har i över en halv timma skrivit en lång redovisning, som tyvärr gick förlorat i detta fina forum, när jag skulle skicka iväg det.
Nu inskränker jag mig till att tipsa om OVP-reläet och eller dess säkring, men du har ju kollat alla säkringar och reläer.

Mvh
Jörgen
Jörgen

Re: Många elfel efter skenladdande generator E200 - 91

UNREAD_POSTav kokonuutE200 » 2013-08-01, 16.23.35

Jörgen skrev:
kokonuutE200 skrev:De enda fel jag bryr mig om är Abs'n och att jag inte får igång bromsljuset igen. (då jag måste ha igenom den i besiktningen)
/ Jesse.

Hej Jesse
Det primäre måste väl vara att ta reda på varför generatorn ger eller har gett 20 Volt. Men det skall jag inte gå in på här, då du är totalt körd när det gäller el. Jag har i över en halv timma skrivit en lång redovisning, som tyvärr gick förlorat i detta fina forum, när jag skulle skicka iväg det.
Nu inskränker jag mig till att tipsa om OVP-reläet och eller dess säkring, men du har ju kollat alla säkringar och reläer.

Mvh
Jörgen

Det var reglatorn som hade gått sönder och därav inte stoppade att den inte skulle ladda mer än 14.2 volt eller vad de nu brukar ligga runt.
Tack ändå !
kokonuutE200

Återvänd till W 124 E-Klass