av david.a » 2013-07-29, 13.55.22
Hej,
Har en växellåda till en pagoda som kan behöva ett nytt hem.
Lite historik. Min familj hade i nästan 20 år en 230 sl som tyvärr inte fick så mycket kärlek på slutet och tvingades att säljas pga en skiljsmässa. Några år tidigare, för ca 10 år sedan. Så påkostade vi bilen med en nyrenoverad utbytesmotor från mercedes själva mot en summa pengar och den gamla motorn som funkade fint. Bilen fick även en "ny" växellåda. Den gamla växellådan lämnades in för renovering till en firma i Luxemburg, där vi bodde under den tiden, och vi har haft denna extra låda ända sedan dess. Och den földe ej med i försäljningen.
Jag tänkte därför hjälpa min mor att sälja växellådan då vi inte har någon som helst användning för den. Jag skall försöka leta fram papper på dess renovering, annars går det säkert att öppna upp och ta en titt att allt är iordning. Sen renoveringen har lådan legat förvarat i varmgarage, varpå sista två åren i ett kallgarage som kan ha blivit lite fuktigt under vinterhalvåren.
Har kollat runt lite på vad en sådann kan vara värd men skicket spelar såklart roll. Innan den går ut på blocket tänkte jag fråga här om någon är intresserad och vad den kan vara värd. Det är ju fantastiska bilar och det skulle glädja mig om den hamnade i en entusiasts händer.
Hade själv såklart velat behålla en sådan vacker bil, men då jag just avslutat mina studier räcker inte pengarna till. Det kanske är förbjutet att nämna på detta forum men jag får nöja mig med att pilla med en mgb för tillfället, reservdelarna är ju något billigare, men jag saknar den raka sexan och de vackra formerna.
Bor i Göteborg, har lådan i göteborg. Om nån vill att den lämnas in på en firma och får en bedömning innan affär så går det säkert att lösa också.
Mvh
David