W115_220D skrev:Om du tappar ur oljan ur lådan ser du ju om det är vatten i eller inte.
Skulle nog göra ett oljebyte i alla fall om lådorna legat länge.
Landin skrev:Ja olja och filter är ju ett måste, självklart, så långt är jag allt med
Var mest fundersam på vad automaterna tycker om att ligga ute, men konverter och sånt sitter kvar, vill minnas att kylrören ska vara pluggade. Men ja, en titt in i lådan innan man bestämmer sig kanske inte skulle skada...
swampmonkey skrev:Landin skrev:Ja olja och filter är ju ett måste, självklart, så långt är jag allt med
Var mest fundersam på vad automaterna tycker om att ligga ute, men konverter och sånt sitter kvar, vill minnas att kylrören ska vara pluggade. Men ja, en titt in i lådan innan man bestämmer sig kanske inte skulle skada...
ser din signaturtext, "snart med automat" tänk på att du mycket väl kan få annan längd på lådan om du går från manuell till automat, dvs kardanen passar inte...
Landin skrev:Jag vet, men jag får med svänghjul/flexplatta (kalla det vad ni vill) turbin, w123 mellanaxel osv med automaten, jag vet att kardanen ska kortas, ska mäta lådorna när dom är lösa sen får en kusin korta den åt mig, dom har kortat axlar till betydligt vassare bilar än en stendöd merca...
Så jag har det mesta under kontroll, det enda jag inte är säker på är växellänkaget. Helst skulle man vilja ha nått annat än 3:90 längst bak också, nu lägger man ju in fyran i typ 40 blås... men hitta typ W108 axel med bättre utväxling är ju inte tvärgjort och sen orkar jag inte riva ner ALLT... Då blir den bara ståendes, den här ska ju användas så mycket som möjligt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster