av maestro » 2009-07-27, 13.12.15
Hej!
Nu har jag bytt bensinfilter, olja, oljefilter, kollat alla tandstift igen (forra veckan bytte jag fordelarlock, rotor, tandkablar), jag har bytt ut slangar som varit spruckna (finns visst nan till specialslang till som bor bytas men den maste bestallas samt att den ligger lite knepigt till. Den ar dock tillfalligt lagad). Avgassystemet ar nytt och det verkar vara tatt och fint.
Bilen gar visst lite mjukare nu men "felet" kvarstar! Den har ingen kraft nar man trycker pa gasen och kanns svag. Ett latt knackande ljud hors da och da precis som tidigare. Kompressionstest visar nan typ av lackage men det ar inte katastrof eftersom bilen ar gammal. Har inte kollat tankavluftningen ordentligt annu, men tror inte att problemet ligger dar?!
Kan det ha nat med kolvringar o gora?, Vaccumlacka? (kollat utan att hitta fel eller har nagon nan annan ide? Kan det var kamkedjan som hoppat en tand och darfor gar knackigt? Alla forslag tas emot med tacksamhet.
Det dumma ar ju att man maste standigt byta ut grejer for att kolla om felet ligger dar, och det blir kostsamt nar man inte kan greja sjalv, sa aterigen ar jag mkt tacksam for tips.