av MB250SL » 2014-01-15, 13.24.34
Jag vet att det är mitt i vintern och ingen större idé att föreslå en tisdagsträff i Stäket men jag skulle trots allt vilja ställa en fråga till de som brukar delta i just dessa träffar:
Är tisdag den optimala veckodagen eller skulle det vara någon annan kväll som är bättre?
Jag vet att det varit tisdagar sedan länge och grunden till detta kanske är att då träffarna hölls vid Brostugan/Ekerö så var i princip alla vardagskvällar i veckan ockuperade av olika bil- och MC-klubbar varför tisdag kanske var den dag som stämde bäst med avseende på fordonsmängd och fordonsslag.
Nu råkar det vara så för min egen del att just tisdagskvällar är upptagna i princip hela sommaren från maj till september, därför har jag endast varit med högst sporadiskt och då under en liten halvtimme eller så. För min del skulle alltså en annan veckodag passa bättre. Nu är jag fullt förstående för att just tisdagar är etablerade för många andra i klubben som har nära till träffen men jag vill trots allt lyfta frågan. Det kan ju råka visa sig att betydligt fler än jag skulle önska en annan kväll. Är det så skulle vi ju alla tjäna på att välja en annan kväll. Vad jag vet så är just denna mötesplats inte frekventerad av så många bilklubbar (ännu) men jag har för mig att det brukar samlas amerikanska bilar där på torsdagskvällar, då kan det bli trångt.
R129 500SL -92, S213-kombi E220D -17)
(f.d R107 350SL -72, R129 SL320 -99, 200E-04, 200C-01, 220D-71, 250SL-67, W204 C180 -10, W212-kombi E220D -14)