kalle59 skrev:Korrigering:
Du har inget OVP relä har jag just fått reda på, jag hoppas du inte ägnat timmar åt att hitta det nu men om så är så ber jag om ursäkt
Med vänlig hälsning
Kalle
Kölis skrev:Ca 600:- har jag för mej. Relät är nummerändrat ett antal gånger och kdag får du nog ett med två säkringar. Kan uppstå i princip alla elfel när det rälet spökar, framfrallt det som är bereoende på stadiga styrströmmar.
vilse skrev:har du kollad batteriet att det ger den ström det ska, om inte kan någon elektronisk grej få för lite ström.
man kan tro att batteriet är ok när bilen starter men så är inte altid saken.
Niklas skrev:En ”ny teori” har inkommit! Felkoden är ju som bekant P1570 som ingen riktigt förklarat för mig vad det är. Man har bytt motorstyrdon/luftmassemätaren/tempgivare ny nyckel utan resultat. Av vad jag förstått så är just motorstyrdon det ”stora” i det hela. Man har ”nu” frågat mig om man bytt tändningslåset vilket INTE är gjort! Undrar varför inte MB gjort det då nyckel bytes? Hursomhelst att göra den manöver skulle kosta 8600:- (arbete/del) inkl. moms. Men dilemmat då är att man helt enkelt inte VET om det är tändningslåset. Det vore fantastiskt om ni härinne kunde med felkod P1570 - kanske tala om för mig att det troligen är tändningslåset eller annan teori?
P.s Tändningslåset kostar 6200:- hos MB – men kan man köpa den delen separat via min kontakt i Tyskland och enbart koda här? MB säger att man måste göra rubbet här då det har med kodning att göra? Eller?
Kölis skrev:Niklas skrev:En ”ny teori” har inkommit! Felkoden är ju som bekant P1570 som ingen riktigt förklarat för mig vad det är. Man har bytt motorstyrdon/luftmassemätaren/tempgivare ny nyckel utan resultat. Av vad jag förstått så är just motorstyrdon det ”stora” i det hela. Man har ”nu” frågat mig om man bytt tändningslåset vilket INTE är gjort! Undrar varför inte MB gjort det då nyckel bytes? Hursomhelst att göra den manöver skulle kosta 8600:- (arbete/del) inkl. moms. Men dilemmat då är att man helt enkelt inte VET om det är tändningslåset. Det vore fantastiskt om ni härinne kunde med felkod P1570 - kanske tala om för mig att det troligen är tändningslåset eller annan teori?
P.s Tändningslåset kostar 6200:- hos MB – men kan man köpa den delen separat via min kontakt i Tyskland och enbart koda här? MB säger att man måste göra rubbet här då det har med kodning att göra? Eller?
Om du förstår Engelska så Googla på Mercedes Benz fault code P1570 så får du upp en hel del om det, verkar troligt att tändlåset är involverat i det hela.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster