taipen skrev:Hej och hå, min 300 D har nu rullat över 2000 problemfria mil men redan vid inköp i höstas noterade jag att bromsoken inte var i bästa skick Märket är givetvis Bendix som jag försökt få tag i nya sådana helst. Men de verkar inte finnas annat än renoverade att få tag i och till i mitt tycke ett hutlösa priser. Frågan är om jag kan mäkla dit ATE bromsok i stället som jag får tag i till humant pris i Finland. Någon som vet råd innan jag börjar meka. Är som sagt mycket tacksam för svar.
Hasse
Marie skrev:taipen skrev:Hej och hå, min 300 D har nu rullat över 2000 problemfria mil men redan vid inköp i höstas noterade jag att bromsoken inte var i bästa skick Märket är givetvis Bendix som jag försökt få tag i nya sådana helst. Men de verkar inte finnas annat än renoverade att få tag i och till i mitt tycke ett hutlösa priser. Frågan är om jag kan mäkla dit ATE bromsok i stället som jag får tag i till humant pris i Finland. Någon som vet råd innan jag börjar meka. Är som sagt mycket tacksam för svar.
Hasse
Varför skulle du inte kunna få dit ATE?
Om jag inte missminner mig så måste du dock köpa ATE monteringssatser till bromsbeläggen också för monteringssatsen skiljer mellan Bendix och ATE, men annars är det samma hålbild mot spindeln, och samma gänga på bromsslangen efter vad jag minns....
sl500 skrev:som exempel nya Bendix
Bremssattel
..................................
Weitere Informationen
69,64 € + 35.00 pant.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster