Stjärnskådarn skrev:Hej Marie! Finns olika kulturer här. Vi som värnar om en oförstörd stjärna och de som vill våldta en stjärna. De här jävla diesel ungdomarna förstör vår hobby. Pga dessa så har ju regeringen fått upp ögonen på våra veteraner och nu blir det snart skatt på dessa också. Har nu sett att gamla Merca compakter accepteras som raggarbilar av ungdomarna. Det är väl kulturkrock?. Mercedes va en bil för landshövdingar och godsägare när det begav sig. Ingen raggar bil!
smokeytorque skrev:Apropå att ungdomar annekterar Mercedes som en del av en subkultur...
Nu tror jag inte att varken Marie eller Sylwe är direkt lastgamla, men tillräckligt för att veta att samma sak en gång har hänt med vår svenska jänkebilspark...
Sjuttiotalet blev raggarnas årtionde, och äldre herrar sålde sina amerikanare för att grannfrun hötte med näven i tron att det var raggare!
Dessa bilar är idag en del av en etablerad, dyr finkultur som få ungdomar har råd med.
Mercedesbilar är ungefär lika gamla idag som jänkarna var på sjuttiotalet-tjugo, trettio år, och har dessutom en klassisk design och ett grundmurat rykte om kvalitet...
Hjulen har bara fortsatt snurra, nästa generation hittar sina bilar, och om tjugo, trettio år är det kanske det tidiga tjugohundratalets SUV'ar som är det som ungdomar hottar upp och gör till "sina"...
Tråkigt? Ja, kanske...men alla är vi barn av vår tid.
osla skrev:hur kan man inte vilja ha en amerikanare från helst 50-60 tal? de är ju drömmen de, jag själv har inget emot raggare, känner flera och de är dom som är skönast att vara med men jag kan nog inte kalla mig de själv om än jag ville. en mercedes med bensin går helt enkelt inte att ha enligt mig och hela norrland i princip, dom går billigt och bara går och går. alla jag känner, unga som gamla så är det diesel mb som är en riktig mb och inget annat och att börja säga det är att våldta en bara för att man dieselkonverterar är ju överdrivet eftersom det bara finns fördelar med det , sen att kalla det en riktig bil tycker jag själv är fel, då ska det vara full stort amerika tillverkat med en v8 på minst 6 l, allt annat är moped motorer, de ska vara över 5 m långt närmare 6 och över 2 m brett.
men detta är hur jag personligen tycker och man får tycka olika, så enkelt är de
smokeytorque skrev:Mmm...jag är böjd att hålla med bägge sidor i ovanstående diskussion...
En mercadiesel är just det, med alla de pålitliga mil som kommer med den.
Sen kan man ju tycka att det har börjat gå till överdrift, man kan ju orka leta lite till så står det ju en färdigkonverterad bakom knuten...
De bensinare som har hållit ihop till dags dato kan ju faktiskt få finnas kvar med originalbestyckning!
Du Norrland...
Sätt dej i en W116 300SD (om du hittar en vill säga) på en tur...sexadiesel som går gutt, låter gutt.
Sätt dej sen i en W116 450/6.9 på en tur, och vill du sen ta ur motorn ur den och mosa i en oljebrännare är du nog lite eljest...jag gillar diesel, äger diesel, kör endast diesel-men en dag tillåter ekonomin att jag äger en s-klasse med åtta...bara att börja spara, då...(suck) W109 300SEL/6.3-here I come!
sl500 skrev:osla skrev:hur kan man inte vilja ha en amerikanare från helst 50-60 tal? de är ju drömmen de, jag själv har inget emot raggare, känner flera och de är dom som är skönast att vara med men jag kan nog inte kalla mig de själv om än jag ville. en mercedes med bensin går helt enkelt inte att ha enligt mig och hela norrland i princip, dom går billigt och bara går och går. alla jag känner, unga som gamla så är det diesel mb som är en riktig mb och inget annat och att börja säga det är att våldta en bara för att man dieselkonverterar är ju överdrivet eftersom det bara finns fördelar med det , sen att kalla det en riktig bil tycker jag själv är fel, då ska det vara full stort amerika tillverkat med en v8 på minst 6 l, allt annat är moped motorer, de ska vara över 5 m långt närmare 6 och över 2 m brett.
men detta är hur jag personligen tycker och man får tycka olika, så enkelt är de
missade du dettaeller ville du enbart förtränga den bistra sanningen
![]()
![]()
finns en compakt benzinare från en grek på mercedesmuset
som gått runt ETTHUNDRAFEMTIOTUSEN MIL
som de bytte till sig mot en ny mercedes för några år sedan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst