swampmonkey skrev:det kan inte vara så enkelt att trafikverket skrivit fel?
kan ju många gånger stå att en bil tillverkades 1975-09 men har på samma gång årsmodell 1976 skrivet några kolumner bort.
kul med en 200t, har du en 86/85a har du kanske femväxlat och därmed trevliga varv för långfärd, 34tusen behöver ju inte vara något problem, hur är skicket på den? har du köpt dig ett renoveringsobjekt eller något du kan använda direkt?
Marie skrev:Jag hade för mig att det även såldes några kombi i Sverige som årsmodell 1986, fast de var tillverkade 1985. Även min 300D lång såldes ny i Sverige som 1986 års modell, fast den är tillverkad sent 1985.
Du kan ju kolla på "ryssidan" eller i EPC vilket modellår den har om du anger chassinumret. Eftersom både kombi och lång i 124-karossen dröjde lite, kanske 123-or såldes som modellår 1986 även i Tyskland?
Marie skrev:Jag hade för mig att det även såldes några kombi i Sverige som årsmodell 1986, fast de var tillverkade 1985. Även min 300D lång såldes ny i Sverige som 1986 års modell, fast den är tillverkad sent 1985.
Du kan ju kolla på "ryssidan" eller i EPC vilket modellår den har om du anger chassinumret. Eftersom både kombi och lång i 124-karossen dröjde lite, kanske 123-or såldes som modellår 1986 även i Tyskland?
Lunatic_cruisers skrev:Marie skrev:Jag hade för mig att det även såldes några kombi i Sverige som årsmodell 1986, fast de var tillverkade 1985. Även min 300D lång såldes ny i Sverige som 1986 års modell, fast den är tillverkad sent 1985.
Vad är "ryssidan" och EPC?
Lunatic_cruisers skrev:Det är dom enda koderna jag får upp:
466 Unknown
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
147 Unknown
051 YEAR OF MODIFICATION 00/2
Vad betyder det?
swampmonkey skrev:jag har en 200t i stockholm med femväxlad låda, motor+låda ska ur, så där har du ju en låda som änsålänge går att provköra, annars finns det en del sådana för drygt 3000:- på bildelsbasen mm.
var i sverige bor du?
Lunatic_cruisers skrev:Så ni säger alltså att det kan vara en ovanlig modell? Vad är
Det för skillnad på S123 och W123?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster