mb300 skrev:Hej
Har precis köpt en 300D-89 -nästan samma problem dock är de bara trippmätaren som inte fungerar samt att bränslemätaren hoppar ner till noll ibland
vad göra ?
mvh
Klas
MrStax skrev:Ttrippmätaren på min 250D funkar inte heller.
Vad kan man göra åt det?
Fegge38 skrev:Tjena, ny på forumet då jag igår blev ägare till en riktigt fräsch och i princip rostfri 89 200te, dock är km-räknaren paj. Hittar inget svar bara att nån har skickat pm. Finns det någon bra lösning på problemet eller är det bara att byta instrumentering till en som fungerar om man vill ha en?
kalle59 skrev:Ja nu vet ju inte jag vad som står i alla dessa pm men det som ofta är problemet är att det lilla drevet som driver själva trippmätaren helt enkelt börjat slira på sin axel,
Jag har på några mätare helt enkelt loctitat fast drevet på axeln och så har saken varit biff.
Självfallet kan det vara andra fel också men ovanstående är ju ett enkelt att åtgärda
Mvh Kalle
kalle59 skrev:Ja nu vet ju inte jag vad som står i alla dessa pm men det som ofta är problemet är att det lilla drevet som driver själva trippmätaren helt enkelt börjat slira på sin axel,
Jag har på några mätare helt enkelt loctitat fast drevet på axeln och så har saken varit biff.
Självfallet kan det vara andra fel också men ovanstående är ju ett enkelt att åtgärda
Mvh Kalle
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst