Marie skrev:Just termostat är något som ofta är svårt att få att fungera riktigt bra när det gäller kombinationen Mercedes och piratdelar.
Det brukar knappast skilja miljonbelopp, så min rekommendation är att du knallar in hos din vänlige Mercedeshandlare och köper en vid reservdelsdisken där...
smokeytorque skrev:Ja, du var nära att gå över ån där...200 inkl. frakt? En termostat rakt över Mercadisken blir nog inte dyrare, och dessutom rätt...
Jag kostar på mej en vild chansning, köpte två 87 graders på tradera för strax under åttio...gamla OK termostater. De funkar så länge de funkar, och det är nog bättre än den otäta 78 graders jag verkar ha...
Kölis skrev:Jag skulle ringa till tex Visby Bilservice och fråga vad den kostar. Sedan har du den hemma i brevlådan dagen efter och du får en orginaldel samt slipper lägga ut dyra dieselpengar till Feltema. Visby är nog en av de bästa leverantörena av MB delar och kunskap i Sverige. Jag har ett antal MB leverantörer att välja på här i Stockholm men tar ändå allt från Visby vad gäller MB, undrar vad det kan bero på.. Kanske att man lyfter på luren efter några sekunder istället för tio minuter samt att man har allt på hyllan?
DieselStjärnan skrev:Kölis skrev:Jag skulle ringa till tex Visby Bilservice och fråga vad den kostar. Sedan har du den hemma i brevlådan dagen efter och du får en orginaldel samt slipper lägga ut dyra dieselpengar till Feltema. Visby är nog en av de bästa leverantörena av MB delar och kunskap i Sverige. Jag har ett antal MB leverantörer att välja på här i Stockholm men tar ändå allt från Visby vad gäller MB, undrar vad det kan bero på.. Kanske att man lyfter på luren efter några sekunder istället för tio minuter samt att man har allt på hyllan?
Det låter riktigt fint de! Tack för de tipset kanske alla framtida köp hamnar där borta då!
Är nämligen inne på att köpa en 250 -79 som hamnade på blocket igår kl. 18 och när ja ringde hade redan 6st ringt på den. Ett litet kul projekt för näst intill en obefintlig summa!
//Philip
swampmonkey skrev:DieselStjärnan skrev:Kölis skrev:Jag skulle ringa till tex Visby Bilservice och fråga vad den kostar. Sedan har du den hemma i brevlådan dagen efter och du får en orginaldel samt slipper lägga ut dyra dieselpengar till Feltema. Visby är nog en av de bästa leverantörena av MB delar och kunskap i Sverige. Jag har ett antal MB leverantörer att välja på här i Stockholm men tar ändå allt från Visby vad gäller MB, undrar vad det kan bero på.. Kanske att man lyfter på luren efter några sekunder istället för tio minuter samt att man har allt på hyllan?
Det låter riktigt fint de! Tack för de tipset kanske alla framtida köp hamnar där borta då!
Är nämligen inne på att köpa en 250 -79 som hamnade på blocket igår kl. 18 och när ja ringde hade redan 6st ringt på den. Ett litet kul projekt för näst intill en obefintlig summa!
//Philip
fick du tag på 250an? annonseen var borttagen när jag såg den idag..
2000 för en besiktigad w123a är löjligt bra
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst