av smokeytorque » 2013-03-06, 22.41.26
Antar att det är brytare i fördelaren? Det finns små inbyggnadssystem att montera på brytarspetsarnas plats, och då kan man montera tändspole med mer energi i utkastet (brytarna klarar inte samma gnista, för då brinner de ihop).Kanske det finns någon som vet nåt originalsustem som passar? Där finns en del att hämta.
Att följa instruktionsbokens anvisningar vad gäller däcktryck är trettio år senare c:a minst 0,5 bar för lite i däcken. Det har hänt en del på däcksidan, och de går att pumpa till bortåt 3 bar utan att det blir onormalt slitage eller andra problem. Titta över vad du har för dimension, och vid nästa byte kan du öka omkretsen något. Plats finns garanterat om du har motsvarande original nu.
En förgasare slits faktiskt över tid. En renovering betalar sej fort...
Dessa knep har jag praktiserat på diverse bilar med motorer från 1,1 till 6,5 liter-och det har alltid gett utdelning. Procentuellt sett blev det bäst på 1,1 litersmotorn, en Fiesta från nittonhunnrakörtikull...att gå upp till fjortontummare var kanske lite väl, men....service, brytarlöst från skroten och tvåkommafem i gummina gjorde en deciliter, på en bil som började på noll-sex!
Hästkrafter är en matematisk formel - Vridmoment är på riktigt!
W115 240D 3.0 -75, tuffar och går, rullande bruksrenovering.
...dessutom otrogen med en Opel Rekord Coupé -73