av fullboost » 2011-10-27, 16.08.43
Då håller vi på sedan ett tag tillbaks att kunna göra det möjligt för folk med D-jetronic bilar att kunna enkelt och smidigt plugga in en nyare styrenhet som är helt digital och inte analog som sitter i orginal. Och genom att byta plats på styrenheterna så har vi tagit fram en **adapter** mellan bilens orginal härva och nya ECUn, så inget trixande med härvan eller att dra all ny el till motorn behövs. Vi ska testa på två bilar nu 300SEL 3.5 och en kompakt 280E bägge bilarna med D-jetronic. Fördelen är man kan anpassa inställning helt efter motorn och perfekt justera bränsle mängden samt att man slipper trigger kontakten i fördelarn. Detta är steg 1 i nuläget och oftast när motorn super i sig betydligt mer soppa än den egentligen borde är det inte bara dyrt det är en sak men motorn slits fortare så att säga , inte undra på många v8 speciellt som har slitits onormalt snabbt och detta dels pågrund av så kallat fuelwash och detta särskilt under kallstart och upvärmning och soppan sakta men säkert tvättar bort olje filmen som ska smörja cylinder lopp och annat godis i motorn skölj bort därför att motorn får på tok för fet blandning och med ny modern styrning som gör det bättre på alla vis då blir ett minne blott.....
450SLC 5.6 dubbel turbo 803hp