W210 hur koppla in mobiltelefon saknar kontakt i mittkonsol

Övrigt
Här har vi fri diskussion inom rimliga gränser.
Lämna gärna synpunkter på
forumet.
Alla förslag är välkomna

W210 hur koppla in mobiltelefon saknar kontakt i mittkonsol

UNREAD_POSTav evewes » 2013-02-09, 08.44.43

Jag tänkte koppla in en blåtandsmodul för anslutning av iphone och styra från rattens knappar och få ljudet i högtalarna, men saknar kontakt i mittkonsolens stora fack. Där finns bara ventilation vilket jag inte heller förstår vad den skall vara till för.

Kommer jag åt denna kontakt på något annat ställe?

Är det enklare att köpa en ny stereo med stöd för blåtand, och strunta i knapparna på ratten för jag antar att då försvinner denna möjlighet.

Finns det någon stereo som klarar detta?
evewes

Re: W210 hur koppla in mobiltelefon saknar kontakt i mittkon

UNREAD_POSTav J B » 2013-02-11, 01.13.37

Modernare Mercedesbilar, åtminstone en jag äger, saknar tändningsstyrd ström. Radion styrs via dataförbindelse. Du riskerar t ex att klockan i kombiinstrumentet inte längre kan ställas in om du tar bort originalradion. Fullkomligt obegriplig och bisarr konstruktion. Det finns nya radioapparater av kända fabrikat med funktionerna du söker. Har själv installerat en sådan. Dock mister du som sagt flera funktioner i bilen. Strömmen tar man från sladden till cigarrettändaruttaget. Har bilen Mercedes egen fattning finns det plastinsatser i DIN-standard. Blåtandsadapter har jag sett säljas men inte provat. mvh/JB
J B

Återvänd till Fri diskussion