av smokeytorque » 2013-01-20, 20.57.05
Lufta är ju att rekommendera. 300 har ju ett filterhus, fyll det med diesel ur ett rent kärl, öppna alla spridareanslutningar,koppla en batteriladdare, mal runt på startmotorn medan du räknar femton sekunder, kolla om det är blött runt spridarna, annars upprepa. Går det inte då får du handpumpa lite. Att köra en femma på tre, fyra spridare är onödig belastning på veven, så det bästa är att förbereda noga...
Ger inte motorn oljetryck efter tio sekunder på startmotorn har du en dålig oljepump, eller en reduceringsventil/backventil i den som kärvar.(fjäderbelastad kula) Nålen på mätaren brukar normalt hoppa upp ganska kvickt, och mätaren är kopplad till slutet av smörjlinan, så när du får upp nålen har motorn redan börjat få olja.
Hästkrafter är en matematisk formel - Vridmoment är på riktigt!
W115 240D 3.0 -75, tuffar och går, rullande bruksrenovering.
...dessutom otrogen med en Opel Rekord Coupé -73