In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
tyvär är det inte så på w110 e 111 instrumentet sitter fast med ett metallbleck och mutter på baksidan sen är det bara att trycka det utåt. var rädd om röret till tempmätaren + att du får lossa oljetrycksröret. 10mm nyckel
glöm inte att återmontera det, risk för massa olja i kupen annars,
sj ps. har skrotat mins ett tjugotal fenor på 70-talet tyvär
...och troligaste felet-om det är helt mörkt-är reostaten... den går att renovera om du är lite händig med pilliga småsaker, eller så går det ju till nöds att brygga den...ja, om du inte hittar en fungerande förstås.
Hästkrafter är en matematisk formel - Vridmoment är på riktigt!
W115 240D 3.0 -75, tuffar och går, rullande bruksrenovering. ...dessutom otrogen med en Opel Rekord Coupé -73
smokeytorque skrev:Passar verkligen en så ny modell av reostat på en så gammal bil? Har aldrig jämfört, så detta är endast nyfikenhet.
beträffande de båda generationerna av reostat har inte mckt. hänt väldigt snarlika, så denna jag länkade till borde kunna vara till viss hjälp och vägledning av att se hur de är konstruerade,