av DieselStjärnan » 2013-01-09, 02.08.32
När jag hämtade min -83 240D från en åker 2010 kollade jag aldrig reläet, men det stod ca 2 cm vatten i det, men det glödde och precis som du sa så slutade den aldrig glöda men ovetande körde jag så i drygt ett år tills den började starta på 3 cylindrar, den 4e hoppar ju nästan genast igång men då såg ja att ett stift var urbrunnet och att delar av relät hade smält.
Ja bytte stift och relä (till bättre begagnat vilket ja fick ångra) och då funka de fint, men relät tyckte sen att de e så varmt vid 0°c att glödning är onödigt. Den startar fortfarande men det tar nån sekund längre.
Så om det är runt 0° sträcket när du testar så borde den starta ändå, min har gått 35 tusen mil och jag gjorde nyss den första vetiljusteringen i bilens liv.
Hoppas de löser sig
Philip
1973 W115 220D
1979 S123 300TD
--------------------------
1980 W123 280E (300D)
1991 W124 200E
1976 V115 240D LANG (f.d. Taxi)
1983 S123 240TD (f.d. Taxi)
1969 W108 280SE
2001 S210 E 240
1968 W108 280S
1980 S123 240TD
2009 W212 E 220 CDI
1995 W124 E 250 D
1992 W124 300D
1995 S124 E 250 TD
1995 S124 E 200 T
1982 S123 240TD
1984 W123 300 Diesel
1983 W123 240 Diesel
1993 W202 C 220 Diesel
1977 W123 300 Diesel