Hej,
Instrumentbrädan var mer än lovligt strulig att montera isär. Börjar själv bli lite medelålders
och skumögd vilket gjorde att jag inte såg riktigt vad jag höll på med. Nåväl skruvar nu åter ihop
alltsammans efter omlackning av centerkonsollbitar.
Har en fråga: Det föll ut en genomskinlig plastbit, som ser ut som ett J och är ca 5 cm lång. Ramlade ur i centrum någonstans...det är ljusledare...men var den skall sitta har jag inte koll på.,..nån som har koll på detta?
Lite lessons learnt så far:
1. Var jätteförsiktig när ni lirkar ut instrumentsargen...plastöron på en tio år gammal bil är spröda och går lätt av...Just instrumentsargen har känsliga plastutstick.
2. Enklaste sättet att demontera knappar runt varningsblinkersknapp är fyra snäppen placerade
närmast aluminiumytan på ädelträlocket. ( givetvis valde jag en mer korkad väg själv innan jag visste detta)
3. Omlackering av mittkonsoller...Hittade ett suveränt företag i Tyskland där jag köpte färg...primer, lack samt topcoat...ser ut som fabriksnytt och färgmatchningen är 100% ( samma färg som MB använder)
www.volico.de ( fick med en liten påse godis i paketet!)
4. Nästa grej var renovering av den lösa, spruckna och böjda träinredningen. Har funderat på renovering av trät...men den är för illa åtgången...Jag kommer att köpa ett eftermarknads-fuskträ-kit.
Inte äkta trä, men jag tror att resultatet blir bättre//enklare att få till än att renovera trät. Dessutom kommer plastgrejerna tåla väder och vind.
Det var väl allt...men den där J-formade ljusledaren går jag bet på..
MVH
Izzy