av osla » 2013-05-31, 15.19.59
nu när det blivit varmare så har jag börjat fundera kring oljetrycksmätaren igen och kommit fram till att det är något konstigt fel. kör jag på 2:an och har tomgångsvarv och ger full gas så kan mätaren börja röra på sig och gå ner en bit till 2,5 kanske och när den får upp lite mer varv, säg 7,800 så hoppar den upp oftast snabbt till 3 och stannar där, ibland kan mätaren åka ner till 0 när man vrider av tändningen men gör den inte det så knackar man på instrument huset så åker den ner men så fort jag vrider på tändningen så åker den upp till 3.
någon som kan säga vad för lustigt fel det kan vara, den åker upp till 3 även fast jag dragit ur kabeln till oljetrycksgivaren (sitter på oljefilterhuset). jag hade ur instrumenthuset men jag kunde inte se något fel där, men kan ju inte heller säga att jag vet hur det fungerar ett sånt där hus, lyckades iaf att tappa belysningen över tank, temp och oljetrycksmätarna iställe
finns bara två olika bilar, skattebefriade diesel mercor och lastbils reggade diesel mercor