claespeter skrev:Min 200 E hade gått 14.800 mil när jag köpte den för 10 år sedan. Nu har den gått ca 37.000 mil. Tändmodulen är inte bytt.
claespeter skrev:Min 200 E hade gått 14.800 mil när jag köpte den för 10 år sedan. Nu har den gått ca 37.000 mil. Tändmodulen är inte bytt.
Mb 300e skrev:Ja, det råder ju delade uppfattningar om detta. Ena lägret som Stjärnskådaren som aldrig stött på problemet trots flitigt anv av ovannämnda bil medan andra lägret bestämt hävdar att problemet är i princip ofrånkomligt. Personligen så är jag efter lite funderande inte beredd att ta risken trots allt och svänger över till modellen 220 e. Detta då jag hört mkt gott om denna och har ett lämpligt objekt i sikte. Nån som har några nyttiga funderingar, att tänka på tips gällande denna modell?
sl500 skrev:Mb 300e skrev:Ja, det råder ju delade uppfattningar om detta. Ena lägret som Stjärnskådaren som aldrig stött på problemet trots flitigt anv av ovannämnda bil medan andra lägret bestämt hävdar att problemet är i princip ofrånkomligt. Personligen så är jag efter lite funderande inte beredd att ta risken trots allt och svänger över till modellen 220 e. Detta då jag hört mkt gott om denna och har ett lämpligt objekt i sikte. Nån som har några nyttiga funderingar, att tänka på tips gällande denna modell?
klokt val specielt om man vill en av de sista w124 modellen sk. facelift.
har haft och sålt w124 s e220 mckt trevlig pigg motor. fast till dragbil är det
300e-12v- m 103 att föredra.
Stjärnskådarn skrev:Hej pojkar och flickor. Jag har haft ett antal 200 w124 80 talare , förgasare och insprutare. Nu säger ni att tändmodulen kan ge upp på dessa modeller. Jag har varit lyckligt ovetande om detta problem och blir förvånad när ni säger att det är en svag punkt på dessa modeller för det är något som jag ej råkat ut för. Behöver någon en fungerande tändmodul så finns det ute på gården under en snö hög.
Trodde det va de nyare 200 modellerna som hade detta problem tillsammans med alla andra "Nya problem" Typ hjälp karossen försvinner. Har tex haft en 200-88 förgasare och en 200 E-90 som bruksbil ett år och dom gick kanonfint och billigt trots 35000 mil. Jag tycker inte du ska vara orolig för att köpa en 200 E.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst