TeamNorrland skrev:Oljebytet gick bra! Ska göra det igen alldeles strax
Fick ett nytt fel eller vad det nu är.
Är riktigt kallt ute, är -27 ute. Så nu när jag skulle starta den så kom inte glödningen igång, den startade glödningen när bilen startade. Vad kan det vara? Glödstiften?
Marie skrev:TeamNorrland skrev:Oljebytet gick bra! Ska göra det igen alldeles strax
Fick ett nytt fel eller vad det nu är.
Är riktigt kallt ute, är -27 ute. Så nu när jag skulle starta den så kom inte glödningen igång, den startade glödningen när bilen startade. Vad kan det vara? Glödstiften?
Kul att oljebytet gick bra.
Att glödningslampan tänds efter start brukar betyda att ett eller flera glödstift är kass.
kalle59 skrev:Jodå med dåliga startkablar dvs underdimensionerade lr utslitna, dock påstår jag inte att så är fallet med dina utan detta är bara efter egen erfarenhet.
Sen finns en annan möjlighet och det är om det råder kortis i ditt batteri, då händer samma sak
Mvh Kalle
kalle59 skrev:Jag vet inte mm på kablarna men dom du har funkar säkert såvida dom inte är brända och vad gäller kortis i batteriet så är svaret jo, det kan komma bara sådär men för den skull är det ju inget som säger att det är så.
En följdfråga bara, varför kablar du igång bilen?
Mvh Kalle
kalle59 skrev:Jag vet inte mm på kablarna men dom du har funkar säkert såvida dom inte är brända och vad gäller kortis i batteriet så är svaret jo, det kan komma bara sådär men för den skull är det ju inget som säger att det är så.
En följdfråga bara, varför kablar du igång bilen?
Mvh Kalle
kalle59 skrev:Glödstiften min vän fungerar lr fungerar inte, däremot om batteriet har för lågt startampere då blir det problem, sen kan det ju också vara så kompressionen inte är på topp vilket också leder till svårstartad bil
Mvh Kalle
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster