av Kölis » 2012-11-20, 21.03.17
Du råkade ut för en ren amatör. Idag så finns det inga krav att en "besiktningstekniker" ska ha en bakgrund från bilverksamhet. Det kan vara en kille eller tjej som precis har gått ut gymnasiet i NO eller en bagare från Beirut. Man ser det faktiskt på det sättet när man nyanställer sin peronal idag, oavsett vad besiktningsföretaget har för namn.
En införstådd besiktningstekniker hade aldrig gjort så! Jag kommer så väl ihåg när amatören på SBP Högdalen började hamra i golvet på min Corvette och jag sa att ett slag till så slår jag till dej. Hallchefen blev tillkallad och han förklarade att golvet, karossen var gjord av glasfiber..
Idag så är våra nyare bilar så pass bra att de inte har glappa framvagnar, ojämna bromsar mm. Vad gör man då? Jo man ser till att man får gå in bilens diagnostik och hitta felkoder trots att alla avgasvärden är rätt. Idioten som talar om för dej att bilen blev underkänd kan inte ens tala om för dej varför. Välkommen till Sverige!
W124 300E 4-matic mörkröd med beige helskinn 1988. W211 E500 2003 Avantgarde silver/guld med benvit helskinn.