W115_220D skrev:Är det nyckelavstängning och den fungerar eftersom den också går på vakuum gissar jag mer på själva bromsservot.
taipen skrev:W115_220D skrev:Är det nyckelavstängning och den fungerar eftersom den också går på vakuum gissar jag mer på själva bromsservot.
Nja nyckel avstängningen fungerar lite si och så. Ibland och i bland inte
W115_220D skrev:Jag köpte membran och ventiler till min på en motorrenoveringsfirma.
Tror han tog delarna från GETE motordelar.
Kolla vacuumet med en mätare innan du tar isär den
Brukar börja ryka och ta mycket olja om membranet är trasigt eftersom en av anslutningarna är ansluten på insuget.
Då suger motorn i sig olja den vägen. Lätt att se om slangen är transparent då blir den helt svart inuti.
Mvh Andreas
mbhuset skrev:Hej,
här har du repsatser till vacuumpumpar, MB-HUSET.
http://www.mb-huset.com/index.php?page= ... t&Itemid=1
Hälsningar
MB-HUSET
Per
Kölis skrev:Den kan även börja rusa och varva tills den sprängs. Inte helt ovanligt fel på VW och Volvos dieslar.
swampmonkey skrev:Kölis skrev:Den kan även börja rusa och varva tills den sprängs. Inte helt ovanligt fel på VW och Volvos dieslar.
En bensinare har ju inte riktigt det problemet, men dieslar varvar fint på motorolja, hehe.
trodde dock de flesta tokvarvningar berodde på att turbon gett upp, och skickade in oljan den vägen.
Kölis skrev:swampmonkey skrev:Kölis skrev:Den kan även börja rusa och varva tills den sprängs. Inte helt ovanligt fel på VW och Volvos dieslar.
En bensinare har ju inte riktigt det problemet, men dieslar varvar fint på motorolja, hehe.
trodde dock de flesta tokvarvningar berodde på att turbon gett upp, och skickade in oljan den vägen.
300D är väl en diesel eller? Problemen med Volvos dieslar som alla återkallade för några år sedan var att sög in oljan via vevhusventilationen om det blev för hög oljenivå pga utspedd olja. Det var samma problem med VW motorer för ett antal år sedan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster