In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
-Verkar vara en djungel det där med vilka modeller som den passar till. Jag är absolut ingen expert på området och ska därför inte heller lägga mig i. Vet dock att den var avsedd att sitta på min MB 190B från 1960. Så till en Bulle är den i alla fall.
Orsaken till att jag fått en kofångare över är att förra ägaren glömde lägga ur rattväxeln en gång när han kört in i garaget. Det resulterade i att bilen hoppade fram och ådrog sig två små bucklor på orginalkofångaren fram. Förra ägaren ställde bilen och gick in i huset för att beställa en ny kofångare för 7000:-. Efter några dagar när han lugnat sig lite såg han att det inte var så stora bucklor på orginalet trots allt. Dessutom satt bucklorna symetriskt och bara synliga för kräsen MB-kännare... Jag köpte med kofångaren ifall jag i framtiden skulle störa mig på bucklorna. Men jag har nu accepterat min bils små skavanker och är redo att släppa & gå vidare i livet. Just därför är nu en helt ny kofångare tillgänglig för någon som är i större behov än mig av en ny Bulle-kofångare...
MVH Ljung
En del kallar det LYX, Mercedes kallar det STANDARD
Har provmonterat den på min Bulle för att se så den verkligen passade. Det gjorde den, perfekt... Eftersom kofångarens oskuld numera är tagen så sänker jag priset med en tusing. Nu gär den för 5000:-
Ljung
En del kallar det LYX, Mercedes kallar det STANDARD