av swampmonkey » 2012-07-12, 01.37.50
Egentligen helt fel forum att försöka få svar på sådant, här inne är sysslar vi mest med original och åker runt med gubbkepsar.
skämt åsido.
en 300d är en stabil motor, och reservdelar är inte omöjligt, men motorn håller för i princip allt, så det brukar inte behövas, men knör du på turbo och börjar ta ut effekt så får du allt se till att ha en frisk motor från början, (utan massa vevhusventilation)
hemmapulat kan jag inte utala mig om, men utöver att byta grenrör och insug och få dit grejerna behöver du även ordna smörjning av turbo i form av olja och returrör för densamme.
det är alltid jobbigare än man först tror.
frågan är vad du ska göra med ett turbokitt i en A-traktor, en turbo gör mest nytta på låg+mellanregistret, och en A-traktor är ju normalt sett inte känd för att segdra på låga varv.
gissar att du kör ospärrad a-traktor, men i ditt fall hade jag nog struntat i turbokittet, driftsäkerheten du förlorar är mer värd än den effekt du tjänar, i ett fordon som det är svårt att utnyttja den i.
spar turbokittet till en riktig w123 om 2 år.
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com