av 230.6-75 » 2009-05-19, 12.05.40
Vi struntar i det politiska. Uppenbarligen så hävdar du att du inte har några politiska intressen. Men du tycks mycket upprörd över att vissa undgår skatt?
"-Stånga mig blodig", jag vet inte jag? Jag är så förbaskat trött på motsättningarna i hobbyn, där vissa sätter sig över andra och talar om vad som är rätt och fel. Du hugger ständigt på året runt åkarna, som anses ha mindre intresse av veteranbilar, DE som kör varje dag.Märk väl att det sällan är omvänt, vi som lever med hobbyn dag och natt, rynkar inte på näsan åt sommaråkarnas bilar.
Att det främst skulle vara 70-talare vi pratat om, de var jag inte medveten om, då jag och vänner till mig lika gärna kan köra 40-60-tal året om.
Det finns ju som sagt ett förslag om att sätta en gräns vid 1975, vilket i de flesta fall låter rimligt, då jag inte betraktar nyare bilar som särskilt upphetsande, de enda som fäktar med armarna mot det förslaget är väll just de dieselåkare som Du älskar att hata. Vad tror du? Jag är lite kluven* Men du måste väll tycka att Compacten är veteran, dessutom med värde att bevara ? 123, är väll däremot mera bruksbil?
*Dock skulle jag vilja lägga in en reservation i det förslaget att bilmodeller som fanns 1975 skulle få någon sorts dispens. I åtanke har jag då Saab v4 som kommer i ruskigt klämm, Opel Kadett C och Ascona B för att nämna några. Undantaget som ställer till det blir väll volvos långkörare 240, som jag inte ens betraktar som intresant 1975!!!
Jag gömmer mig INTE, jag såg det bara som en rolig grej att ha ett namn som visar vad jag åker.
MVH/ Tobias Sölvebring, skulle nu någon ha intresse av att tala med mig så finns fullständig adress och telefon nummer på eniro.