av McNolton » 2012-06-09, 15.38.08
Tack för tipset det var svart. Jag hitta även original + röd med vit sträck på och - brun, sedan två gråa kablar med lila stärk på som var i hop tvinade gissar på det gråa kablarna ä larm kabel. Jag provade inte och ta isär dom, men gissar på om en tar isär dom går larmet...
Har hört om att folk som har tagit bort original stereon har haft problem med larmet gissar då på att det inte har hitta det två grå kablarna och tvina i hop dom. Nu hade jag inte original i min innan jag bytte till min nya med usb osv, så någon tidigare ägare hade redan löst det åt mig.
När jag hade ur hela mitt konsolen föra väckan såg jag att det fans kontakt back på för kabel sko som ligger i mot ramen på stereon, jag gissar då på att den ena går-lila siter där och den andra i original stereon och sedan om drar ur stereon så går larmet när kontakten bryts mellan det två går-lila?????
Blev dock lite förvånade över att den svarta kabeln hade 1.3v utan tändningen och 12v med tändningen på borde den inte ha 0v med tändningen av
Edit
Om det är någon som läser det här och like rutten på bil el som jag så kan jag tipsa om att strömmen som går till cigarett tändaren, fungera lika bra till ända målet, om ni inte hittar den svarta kabeln