In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
förra helgen på väg hem med lite fart å i en högerkurva ligger det en större sten på vägbanan bonden hade tappat den från lasset och sedan rullat över på min körbana. hant inte reagera det bara small till under bilen störtbågen for upp. efter trixande med caböppning mm kom det till fungera igen. efter 2 dar å upp till byn började oljelampan lysa tomt på stickan gick på nära 2 liter.
nån dag senar åkte 3 mil enkel å halvvägs hem tändes oljelampan några sekunder ett par gånger, åter tomt på stickan,
fyllde på nya ca 2 liter. sen stod den över natten och i går morse skulle jag iväg kollade stickan TOMT igen backade 2 meter oljepöl på gräsmattan, ALLTSÅ ett hål-spricka övanför nivågivaren i tråget. 2 av 9 liter rinner av stillastående. så nu blir det ett fall för verkstan.
pratade med bonden om hans ansvar å hans försäkringar hoppas att det löser sig fredligt. det positiva en glad freunde skänkte mig ett oljetråg det sparar en del tid demontering å återmontering på ett bräde..
vad som kan hända på landet i vårbrukstider så se upp ni med speciellt låga bilar.
Kölis skrev:Men du slipper ju vägsaltet i alla fall
jo det är man ju evigt tacksam för att slippa. bara det att det tar tre gånger så lång tid att ta sig in till visby vintertid, men va f-n har man där å göra den årstiden.