av virre82 » 2009-02-25, 21.48.09
Hej hoppas någon kan hjälpa mig nu
MB 200 -88 förgasare
Allt började när jag hade flyttat klart, hade kört med bilen hela dagen på Måndag, sen på kvällen så bara tvärdör bilen efter en väg kör ca 80kmh. Helt död får ej igång den. Svärfar kommer och bogserar mig till macken där jag slå i lite T-röd om de har blivit en ispropp. Så försöker han dra igång mig. blien hoppar igång på tomgång och dör igen efter några sekunder och så håller vi på en bra sträcka. I slutet får vi igång den och jag provar köra hem kommer ca 200meter sen dör den. Bogserar den till p plattsen. TISDAG: Går ut och startar bilen den går bra på tomgång, Provar köra runt kvarteret ca 4gånger sen dör den. bogserar dn till stolpen. ONSDAG: Startar bilen, Kör runt kvarteret 6varv och den går, åker ner till macken och tankar 20liter sen ca 2kilometer bort så dör den igen. Lyckas starta den så jag kommer hem. TORSDAG: Startar bilen med en kolega i en bil bakom kör en mil till min far och parkerar bilen. Tänkte de här gick ju bra. Senare på kvällen ska jag bara flytta bilen. Startar den på tomgång för att sen skotta lite snö. Tar ca 10min då har bilen dött, sen har jag inte försökt starta den mera. HJÄLP mig vad är fel?!?