Här är tomgångs ljudet vid kallstart, det påminner mer om ett reaplan än en Mercedes

biceps skrev:Hoppsan, det såg jag nu att det står 1nytt meddelande längst upp, jag är ju ny på forumet så jag har inte hunnit fatta alla finesser ännu![]()
Ja ett stetoskop bör man ju ha, jag vet att min kusin gjorde så med en skruvmejlsel för att felsöka något en gång i tiden, jag skall kapa till ett direkt
Kölis skrev:En bit kabelrör, vit plast för ledningar i hus, fungerar utmärkt. Är nog oslagbart när det gäller att synka förgasare som 4 port Weber mm.
Jörgen skrev:Kölis skrev:En bit kabelrör, vit plast för ledningar i hus, fungerar utmärkt. Är nog oslagbart när det gäller att synka förgasare som 4 port Weber mm.
Jo, Kölis. Nu har du rätt igen![]()
Jag använde en 10 mm plastslang när jag skulle synkronisera mina SU-HS 6-förgasare på min Amazon på 60-talet. Dom gick jäkla fint och bränslesnåla. Jag hade monterat KA-nålar. På besiktningen låg jag på ca. 0,1-0,2 % CO.
Dom sade alltid: "Hur får du dom att gå så snåla ?" Då svarade jag: "kunnande och noggrannhet".![]()
Men det var på den tiden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster