Jörgen skrev:>>Visst passar dessa min bil!?<<
Hej Krillebus
Du skall veta att till 300 CE (124050) finns det 5 olika standardfjädrar och 2 olika "Sportlinefjädrar" samt ett antal olika gummimellanlägg. Allt detta skall kombineras riktigt enl. ett specifikt punktesystem.
Man skall alltså veta vilken utrustning bilen hade och vad du har för att man kan säja att det passar.
Nu har jag endast talat om framaxeln. Till bakaxeln finns det ca. 10 eller 12 olika fjädrar, som delas upp mellan normal- hård- och sportline med olika utrustningar.
Nu återstår frågan hur noga man är![]()
![]()
Nu öppnade jag munnen, men det var för att rädda dig från ett evt. fatalt misstag![]()
krillebus skrev:Jörgen skrev:>>Visst passar dessa min bil!?<<
Hej Krillebus
Du skall veta att till 300 CE (124050) finns det 5 olika standardfjädrar och 2 olika "Sportlinefjädrar" samt ett antal olika gummimellanlägg. Allt detta skall kombineras riktigt enl. ett specifikt punktesystem.
Man skall alltså veta vilken utrustning bilen hade och vad du har för att man kan säja att det passar.
Nu har jag endast talat om framaxeln. Till bakaxeln finns det ca. 10 eller 12 olika fjädrar, som delas upp mellan normal- hård- och sportline med olika utrustningar.
Nu återstår frågan hur noga man är![]()
![]()
Nu öppnade jag munnen, men det var för att rädda dig från ett evt. fatalt misstag![]()
Jaha och hur ska jag då veta vad jag ska köpa till just min bil ?
Eller menar du att det passar rent fysiskt men kan bli tokigt att åka runt med?
Jag blev i alla fall inte klokare av ditt svar, även om jag uppskattar det så fattar jag inte
hur jag ska kunna välja rätt fjäder![]()
Är det lika spännande att hitta stötdämpare?
Finns ju massor av fjädrar att köpa till W124, sänksatser som sägs passa alla 124 modeller, förutom kombin, menar du att detta inte stämmer ?
krillebus skrev:Sl 500: HLU 793
Bullmerca: Tack då vet jag! Vettigaste kanske är att plocka ur en fjäder på bilen och jämföra,
är ju snart gjort!
Jörgen skrev:Krillebus skrev:
Bättre att hålla munnen stängd och se dum ut, än att öppna den och bekräfta det.
Krillebus
Jag skall i framtiden hålla munnen stängd för dig.
sl500 skrev:fjädern har nummer 124 321 20 04 och med eftermonterad klima 21 04.
MEN i princip kan du monter vilken fjäder som helst då längden
är densamma på alla, MEN med olika hårdhet vilket kan göra
att den blir olika höjd fram. men endast marginellt.
sj
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster