1992 w124 250d automat låda slirar mellan 1 o 2

W 124 E-Klass 1986-1995

1992 w124 250d automat låda slirar mellan 1 o 2

UNREAD_POSTav WesslanFrimodig » 2012-02-04, 19.45.58

Tjenare!

Börjar känna på mig att det kan vara dags för en renovering av automaten i 124an, den har nämligen börjat slira rätt rejäl mellan ettan och tvåan, är detta något som är vanligt och kan hända till och med lätt repat? Har inte hållt på något alls med lådorna på Mercedes just så tänkte att man kanske skulle ta och fråga experterna först, annars så kanske någon kan svara på vad det kostar att få en öåda renoverad och vart man ska vända sig och om det går att få tag i rep kit till dom här lådorna så kanske min lokala automat gubbe kan ta på sig det men vet av erfarenhet att han inte orkar göra sig besväret att jaga runt efter grejer så han går no på Mercedes och köper litet isåfall och det vill jag inte veta vad de skulle kosta ;) hoppas någon kan hjälpa till! Ha de fint!
WesslanFrimodig

Re: 1992 w124 250d automat låda slirar mellan 1 o 2

UNREAD_POSTav swampmonkey » 2012-02-05, 00.13.33

w124a 300tdt här.

har samma problem mellan 2-3an, inte alla gånger dock, utan lite när slumpen vill.

har pratat med Mercedesoraklet här i Göteborg som sa att det inte är något problem, Mercedes har varit överjävliga vad gäller överdimensionering på det där, så så länge man hjälper den att växla bör det hålla länge till.. dvs släppa på gasen när den behöver växla så den inte behöver jobba mot motorn på samma vis.

min har varit sådär i minst 10 tusen mil och går fortfarande starkt,

regulatorn (?) eller vad den nu heter kan även den ge upp, det man gör för att kolla det är att plocka av vakumslangen mellan låda och regulator, smäller den in växlarna då är lådan frisk, och du behöver bara byta regulatorn.

--
osäker på om den kallas just regulator såhär på kvällskvisten, lång natt, dåligt med sömn och massa mil körda.
--
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com
swampmonkey

Återvänd till W 124 E-Klass