Kölis skrev:Vad gäller bränsleförbrukningen så kan det nog stämma. Jag har en 300E 4-matic 1988, den har konstant fyrhjulsdrift. Bilen har gått 8000 mil och är i 100% skick i allt, inklusive injusterad motor och med alla vätskor fräsha. Den dra 1,1 l/mil oavsett om det är blandad körning eller motorväg i 130. Jag kör den enbart på Shell V-power, den drar ca 0,1 mer med vanlig soppa och känns annorlunda..
Mango skrev:Tack för ditt svar/synpunkter!
En följdfråga: Går det att eftermontera (till rimlig och realistisk kostnad) original farthållare i en sådan här bil?
Mvh
/Magnus
bullmerca skrev:Kölis skrev:Vad gäller bränsleförbrukningen så kan det nog stämma. Jag har en 300E 4-matic 1988, den har konstant fyrhjulsdrift. Bilen har gått 8000 mil och är i 100% skick i allt, inklusive injusterad motor och med alla vätskor fräsha. Den dra 1,1 l/mil oavsett om det är blandad körning eller motorväg i 130. Jag kör den enbart på Shell V-power, den drar ca 0,1 mer med vanlig soppa och känns annorlunda..
Har själv kört min W140 400SE på V-Power men nu har de ju börjat blanda i Etanol i den så nu kör jag bara på Statoil och Preem 98.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst