Ja den största vinsten är ju att man handlat olja för under halva priset, de blir svårslaget. Men nångång ska man väl få komma "billigare undan"
Jag hör av mig när även jag: förhoppningsvis fått min olja
Jerka126 skrev:Hej,
Du kan kolla under rubriken övrigt, tips o dylikt där jag nu startat en tråd då jag idag köpte olja ifrån Tyskland levoil.de via ebay. Jag har helt enkelt tröttnat på att betala dessa ockerpriser som bland annat mekonomen tar. Tidigare sålde meko också shells oljor. För 4 liter Helix HX7 10W-40 tog dom 535 spänn. Netto säljer ibland denna olja för 200 spänn, exakt samma olja. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Någon gör en rejäl hacka här och många blir ju lurade så det bara sjunger om det. Som sagt, nu skall jag prova Motul då jag tror det är en riktigt jävla bra olja. Och när jag får 5 liter för ca 220 spänn är det inget att tveka på. Själv kör jag 15W-50 i min 200. Jag byter var 500e mil och har gjort ända sedan jag köpte den. I min 420 kör jag 10W-40 och i bägge fallen är det delsyntetisk olja som jag använder.
Mvh Jerka
Kölis skrev:Ang. Motul oljan. Just den oljan 8100 X-cess är den jag slår i de flesta bilar, en mycket bra olja! Priset på Ebay är ju nästan löjligt lågt, ca 50 SEK per liter, sen blev jag inte riktigt klok på hur mycket fraktkostnaden blir. Riktpriset i Sverige är 155 SEK per liter för X-cess.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst