nya fälgar hjälp med bultar

W 114/115 Compact/8 1968-1975

nya fälgar hjälp med bultar

UNREAD_POSTav tebis » 2014-09-25, 23.31.06

var och köpte mig ett par kromade 17" idag för ett riktigt bra pris men när jag tänkte sätta fast dom på bilen så märkte jag att hålen för bultarna är alldeles för smal...

vart får jag tag på bultar med smalare kona och hatt samt att jag har varit tvungen att gänga om gängorna bak till vanliga m12 men när jag har haft mina andra fälgar sa har jag bara haft en lös kona och vanlig bult

tacksam för hjälpen! mvh Tobias
tebis

Re: nya fälgar hjälp med bultar

UNREAD_POSTav swampmonkey » 2014-09-26, 00.17.30

tebis skrev:var och köpte mig ett par kromade 17" idag för ett riktigt bra pris men när jag tänkte sätta fast dom på bilen så märkte jag att hålen för bultarna är alldeles för smal...

vart får jag tag på bultar med smalare kona och hatt samt att jag har varit tvungen att gänga om gängorna bak till vanliga m12 men när jag har haft mina andra fälgar sa har jag bara haft en lös kona och vanlig bult

tacksam för hjälpen! mvh Tobias

gängat om till vanlig m12? känns inte det rent ut sagt, livsfarligt?
hur bra sitter de gängorna numera egentligen? dags att göra om till m14 så det sitter, inte direkt snyggt att tappa hjulen..

oavsett, vi har ingen aning vad för hjul du skaffat, hur långa bultarna behöver vara eller om du borde ha på spacers, titta förbi en däckversktad av lite mer seriöst mått, så fixar nog de rätt bultar åt dig.
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com
swampmonkey

Återvänd till W 114/115 Compact/8