av banancompact » 2009-11-26, 21.18.43
Bytte insatsfiltret och det va ca 1cm med tjock svart smörja på botten, gjorde rent och montera det nya. Skruvade loss ledningen mellan bromsen och vacumpumpen och det va lite svart gegg på botten men verka va motorolja (backventilen satt på insugsslangen förresten), gjorde ett streck på bromsvätskenivån så jag kan kolla den om nån dag.
Provkörde och den starta och gick perfekt på tomgång, kom ca 5km sen knacka den i 1sec. ca . tempen va runt 60, oljetrycket va på topp. Körde ett par mil och lät den gå på tomgång i ca 30 min efter det, inget nytt missljud. Funderar på om det kan va en spridare ändå som ligger och kärvar.
Är det bara att skruva loss spridarna eller är det nån inställning eller nåt man måste kolla? kolla i min mb123 bok och där skulle man tydligen ha nåt MB verktyg.
Hörde med sambon lite mer, den knackar till 2ggr per dag, en gång till jobbet och en gång hem, efter ca 5km.. Mystiken tätnar =)
*Edit* Det hela handlar om en 220D -73:a