Min gamla pärla är ute nu igen...

Här kan man posta tips om annonser på Blocket, Mobile.de eller liknande

Min gamla pärla är ute nu igen...

UNREAD_POSTav Robeven » 2019-02-16, 09.51.07

Min fina gamla pärla är ute nu igen... Det är helt otroligt hur de lyckats att misshandla och fördärva den bilen. Jag såg den säljas av en alban i Landskrona på Blocket i Januari för 30.000, och nu dyker den upp igen med ny ägare och säljs igen för 35.000! Det jag vet är att det gjordes en dålig topprenovering på den varpå motorn började knacka efter renovering i min ägo. Hedin bil konstaterade att det kommit in metallspån i motorn.. en tjockare olja har använts senare för att få den skapligt tyst. Jag frågade säljaren via meddelande på blocket vilken olja han bytt med.. fick till svar motola men inte vilken viskositet. Jag frågade varför han säljer och fick till svar ”för många bilar och husköp”. Jag frågade varför han inte säljer sina andra bilar och fixar upp denna.. då blev han förbannad och att jag ”inte skulle säga åt honom vad han skulle göra”. Alla kör med frasen för många bilar när de vill dölja något, säljaren köpte ju bilen i Landskrona nyss av albanen för 30.000! Det är helt otroligt!

Så här blir det när bilen har ägare som inte vet vad det är och vill ta hand om den. Börja med att få ordning på motorn och sätt ihop den riktigt för att komma till botten med varför den knackar efter topprenovering. Tyvärr finns inte kunskapen hos någon av tidigare ägare och nuvarande, de köper något de inte vet något om.. och sedan säljs den för att de ger upp. Jag själv försökte när jag hade den men hade otur efter topprenoveringen och kom inte vidare. Jag hoppas bilen kommer till någon som kan fixa den och inte som nu, att den behandlas som en hund ingen vill ha... det är för djävla synd.

https://www.blocket.se/alvsborg/Mercede ... ?ca=17&w=3

I sina forna glansdagar:
Bild
Senast redigerad av Robeven 2019-03-05, 13.53.39, redigerad totalt 1 gång.
# Robert Vennberg

Mercedes-Benz 300 CE-24 1991 (Bornit metallic #481) *
Mercedes-Benz E320 Avantgarde Sedan 1998 (Amazongrön metallic #272) *
Användarvisningsbild
Robeven

Re: Min gamla pärla är ute nu igen...

UNREAD_POSTav swampmonkey » 2019-03-04, 03.25.25

Jo, jag hade den efter dig, hade av kamaxlarna, bytte och lokaliserade vilken lyftare som ställde till det.
Bytte denna mot en ny, och den vart helt tyst ett bra tag, även ihop med tjockare 10w60 olja då för att se om det gjorde skillnad, Mobils 10w60olja körde jag.
Bekant till mig köpte den billigt som ville ha en go långåka bil och hade ett bra tag, gjorde vid både hjullager samt elen (som krånglade sporadiskt redan när jag fick den)

Sedan gick den till en vän gatan ner från honom som brukade den fel kan man väl säga.
Tråkigt då det var en trevlig bil
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com
swampmonkey

Återvänd till Annonstips