Mikael-Carla skrev:Nej det har jag inte kollat .
Får kika närmre på det då.
Kabelstam låter mindre roligt att byta !
Förövrigt , bor du i Kinna ?
Mikael
Kölis skrev:Nej Marie bor tyvärr inte i Kinna. Men du har Mårten Borgny där, en gammal duktig MB mekaniker.
Marie skrev:Mikael-Carla skrev:Nej det har jag inte kollat .
Får kika närmre på det då.
Kabelstam låter mindre roligt att byta !
Förövrigt , bor du i Kinna ?
Mikael
Japp. Jag bor i Kinna. Bor du också nånstans här i krokarna?
Frånsett den ekonomiska aspekten (den kostar nånstans runt tiotusingen) så är det inget oöverstigigt jättejobb att byta motorkabelstam. På min W140 gjorde jag det hemma på gården på strax över en timma. På den nyare maskinen utan tändfördelare tar det kanske en kvart ytterligare för där är det ju åtta tändspolar som skall pluggas in utöver de åtta insprutningsventilerna, ett gäng givare, kamaxelomställarna och luftmassemätaren som finns även på det äldre utförandet.Kölis skrev:Nej Marie bor tyvärr inte i Kinna. Men du har Mårten Borgny där, en gammal duktig MB mekaniker.
Jomenvisst bor jag i Kinna. Uppe på Strömslyckan närmre bestämt.
Mårten Borgny? Han bor väl inte i Kinna? Är det inte i Kisa han bor???
Mikael-Carla skrev:Fick byta batteri på bilen , fick ordning på en av nycklarna så den funkar . Båda skickar signal ( kollade funktionen på dem på lahall) men hur får man ”synkat” den som inte funkar?
Dessutom är steron låst ...den vill ha en kod.
Föregående ägare verkar inte ha ändrat nån kod . Finna det någon” orginal ”eller något sätt att få en kod ?
Funderar på att byta steron mot nån modern med inkoppling till tel så man kan spela Spotify
.
Kanske är krångligt med kablar ?
Många undringar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster