Skans skrev:Säg den lycka som består... Bilen fortsatte med sina hyss, la av lite då och då och till slut startade den inte alls. Konstaterade att det inte kom bensin till insprutningen. Började då leta på bränslereläspåret. Läste mig till att man kunde bygla kontakt 7 till 8 på socken (78-30 på relät) för att se om pumpen går och det gjorde den. Köpte då ett begagnat relä (ett orginalrelä kostar 3000 kr!) och motorn startade en gång men inte mer.....
Frustrerad köpte jag ett enkelt relä (35:- på Claes Olsson) kopplade in kontakt 7 och 8 till detta och tog kontakt 9 (från tändninglåset) som styrspänning. Nu går bilen utmärkt med ett relä för 35:-. Vad jag förstår är det bara övervarvningsskyddet, 6500rpm, som är satt ur spel )?). Är det någon som vet nå't mer som riskeras med denna lösningen?
Ett sidoproblem som jag haft är lysande ABS-lampa. Lärde mig att man kan koppla en omh-mätare på givarkontakten (under motorhuven, vänster höger) och kolla om motståndet varierar när man roterar hjulet. Hittade då ett glapp i kabel (=ett brott). Skarvade det och så var även det löst 0:-!
Skans skrev: Läste mig till att man kunde bygla kontakt 7 till 8 på socken (78-30 på relät) för att se om pumpen går och det gjorde den. Köpte då ett begagnat relä (ett orginalrelä kostar 3000 kr!) och motorn startade en gång men inte mer.....
Frustrerad köpte jag ett enkelt relä (35:- på Claes Olsson) kopplade in kontakt 7 och 8 till detta och tog kontakt 9 (från tändninglåset) som styrspänning. Nu går bilen utmärkt med ett relä för 35:-. Vad jag förstår är det bara övervarvningsskyddet, 6500rpm, som är satt ur spel )?). Är det någon som vet nå't mer som riskeras med denna lösningen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst