Dhenniz skrev:Lampan gick inte plocka utan att bas och abs tänds, och även oljevarningslampan tänds. Men det löstes med att jag satte dit en "brygga" istället. Så nu slipper jag triangelns ilskna sken. Får nog leva med att behöva slå av antispinn varje gång jag startar. =) Onödigt att rota sönder mer än nödvändigt kanske.
sl500 skrev:Dhenniz skrev:Lampan gick inte plocka utan att bas och abs tänds, och även oljevarningslampan tänds. Men det löstes med att jag satte dit en "brygga" istället. Så nu slipper jag triangelns ilskna sken. Får nog leva med att behöva slå av antispinn varje gång jag startar. =) Onödigt att rota sönder mer än nödvändigt kanske.
bara för att du släkte lampan så har du ju fortfarande felet kvar,
troligen ligger diffen i hela tiden,
har du olika däckstorlekar i så fall är det nog
det som gör att lampan lyste , så hade jag en gång med
min sl500 fick byta däck efter ha kört 300 meter.
osla skrev:sl500 skrev:Dhenniz skrev:Lampan gick inte plocka utan att bas och abs tänds, och även oljevarningslampan tänds. Men det löstes med att jag satte dit en "brygga" istället. Så nu slipper jag triangelns ilskna sken. Får nog leva med att behöva slå av antispinn varje gång jag startar. =) Onödigt att rota sönder mer än nödvändigt kanske.
han har inget fel, men lampan lyser väl då man kopplar ur asr:n, och det är den lampa han inte vill ska lysa när han kopplat bort asr:n om jag fattat det rätt
osla skrev:sl500 skrev:Dhenniz skrev:Lampan gick inte plocka utan att bas och abs tänds, och även oljevarningslampan tänds. Men det löstes med att jag satte dit en "brygga" istället. Så nu slipper jag triangelns ilskna sken. Får nog leva med att behöva slå av antispinn varje gång jag startar. =) Onödigt att rota sönder mer än nödvändigt kanske.
han har inget fel, men lampan lyser väl då man kopplar ur asr:n, och det är den lampa han inte vill ska lysa när han kopplat bort asr:n om jag fattat det rätt
osla skrev:då ska ju lampan alltid lysa isåfall, för man måste väl slå av antispinn varje gång man stängt av bilen om man ska köra utan antispinn. antispinn avslaget=lampan ska lysa, antispinn aktiverat=lampan släckt?
sl500 skrev:osla skrev:då ska ju lampan alltid lysa isåfall, för man måste väl slå av antispinn varje gång man stängt av bilen om man ska köra utan antispinn. antispinn avslaget=lampan ska lysa, antispinn aktiverat=lampan släckt?
helt ute å cyklar.
som på min sl500 med automatisk ASR. tänds lampan
när ASR arbetar mao. drar på båda hjulen.
på en bil med manuell ASR kan man slå av å på med en strömbrytare
triangel-lampan lyser vid påslagen ASR.
stänger man av tändningen så återgår allt automatiskt till noll.
osla skrev:sl500 skrev:osla skrev:då ska ju lampan alltid lysa isåfall, för man måste väl slå av antispinn varje gång man stängt av bilen om man ska köra utan antispinn. antispinn avslaget=lampan ska lysa, antispinn aktiverat=lampan släckt?
helt ute å cyklar.
som på min sl500 med automatisk ASR. tänds lampan
när ASR arbetar mao. drar på båda hjulen.
på en bil med manuell ASR kan man slå av å på med en strömbrytare
triangel-lampan lyser vid påslagen ASR.
stänger man av tändningen så återgår allt automatiskt till noll.
får inte det här rätt i huvudet, men på en bil som har manuell knapp för asr så ska ju asr lampan lysa då det jobbar ja, vid sladd tex, men då du slår av det så lyser den hela tiden? visst fan måste det väl vara så, alla andra bilmärken har ju då så
J B skrev:Var försiktig med att permanent koppla ur ASR. Bilen är väl så pass ny att den saknar mekanisk diffbroms/spärr. I stället sköts "diffbromsen" med ABS-systemet som nyper åt det hjul som spinner. Det gör den även vid urkopplad ASR, det är meningen, hjulen ska tillfälligt båda gräva sig ner i snön gärna med snökedjors hjälp. Skillnaden är att man kan gasa utan begränsning och mkt värme går till skivorna om underlaget är sådär lagom halt. Bakhjulen blir mer än lovligt heta efter en övningsrunda, tro mig... Geländewagen lär ha temperaturgivare som stänger av vid överhettning men saknas på småbilarna. Triangeln LYSER väl vid urkopplad ASR och BLINKAR vid hastighetskillnad hjul/vägbana? mvh/JB
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster