av Lofqvist » 2012-09-02, 18.11.26
Tack Göran för ett engagerat och klargörande inlägg.
Vi har en bruksbil i familjen som sköter det mesta, men ibland ska k Hustrun ha den och om jag inte
har nåt alternativ tar jag ibland gammelbilen. Det är en vanlig, enkel 220Sb som har varit bruksfordon
i sitt tidigare liv och jag använder den ibland på samma sätt. Visst, någon ytterligare repa kan det bli
men undertecknad har redan åsamkat skavanker pga trångt garage bl. a.
Det är också rätt roligt med de kommentarer man får på P-platsen om bilen oftast från män i sina bästa år.
Kanske är det skillnad på kvarts- och halvmiljons exklusiva cabbar i mint condition, den tar man kanske inte till Konsum.
Hoppas också att ni beiktningsmän pratat ihop er och gör samma bedömning om acceptabla modifieringar.
Jag har en entusiastförsäkring där nog bara max 500 mil/år är restriktionen, har än så länge sluppit skaderegleringar.
Jag kan inte bedöma hur strikt villkoret om bruksanvändande tillämpas, men iaf jag vill inte hamna i trångmål pga detta,
kanske är man präglad av nära 40 år "i samhällets tjänst", med regelverk osv.
Sylwe; nej, det är ingen plåga jag njuter varje mil, men man är iaf lite lat o bekväm, servo vore inte dumt.
Resa till Tyskland vore kul fast då måsta man ha FIVA-kort för tyska miljözoner, undrar just om det skulle gå???
Tillbaka till trådämnet; skulle det funka med spak och rattrör osv från en w110 200?
Hälsn
Åke
Åke Löfqvist, medlem nr 630

[/url]
A208 CLK 230 Kompressor -03
S213 220d -18