AmeliaW109 skrev:Vet inte om du har hjälp av detta inlägg men provar ändå:
Min 560SEL 1988 har ett originalmonterat larm, och där sitter det extra signalhornet strax framför vindrutan och strax bakom motorhuven, precis under plåten som täcker intagen till kupeluften.
VegaMercan skrev:För att återkoppla lite så tänkte jag berätta att jag ännu inte funnit larmsignalhornet trots att jag letat i motorrum och lossat båda sidors innerskärmar fram (där en del påstår att det ska finnas).
Men jag har löst problemet på ett annat sätt -jag har kopplat ur larmet genom att lossa en kontakt på larmets centralenhet. Det sitter monterat i bagaget på höger sida ovanför batteriet. Så nu fungerar allting utom larmet och det kan jag leva med så länge.
VegaMercan skrev:Ja, den startar. Det är en 92-a, året efter kom immobilizern.
Marie skrev:Kölis! Det handlar här om ett originallarm från fabrik, inte någon eftermarknadsgrunka från Defa. Vi skall helst inte blanda äpplen och päron här!
Kölis skrev:Marie skrev:Kölis! Det handlar här om ett originallarm från fabrik, inte någon eftermarknadsgrunka från Defa. Vi skall helst inte blanda äpplen och päron här!
Jo det är ett 2009 eftermonterat Defa larm han har problem med, det är det som han har kopplat ur enligt vad han själv skriver.
Marie skrev:Kölis skrev:Marie skrev:Kölis! Det handlar här om ett originallarm från fabrik, inte någon eftermarknadsgrunka från Defa. Vi skall helst inte blanda äpplen och päron här!
Jo det är ett 2009 eftermonterat Defa larm han har problem med, det är det som han har kopplat ur enligt vad han själv skriver.
Läs inlägget 2020-09-30, 14.03.09 ordentligt! Defa finns tydligen också och funkar, originallarm strular och har kopplats ur.
Sen har jag ingen aning om varför någon öht beställer originallarm eller ännu värre monterar eftermarknadslarm. Inte en katt vidtar ju nån åtgärd när ett billarm tjuter, mer än möjligen efteråt slår bilägaren på käften för att hans larm stör nattsömnen....
Larm är ju bara en källa till bekymmer, skapar bara problem. Hade ett Defa på min tidigare 126a som nån idiot i ägarhistoriken låtit sätta dit. Skapade bara trassel
1) Fjärrlåsfunktionen hade medfört att alla yttre låscylindrar beckat ihop pga bristande motion. Låsa vill man ju kunna göra nån gång ibland när man besöker stan, och då är nästan alltid batteriet i larmdosan på nyckelringen finito.
2) Tjyvlåste bilen några gånger med nyckeln inuti bilen (där den ju bör finnas här hemma på vischan så att vemsomhelst kan flytta på åkdonet om det står i vägen).
3) Dränerade bilbatteriet om bilen stod ett par veckor.
4) Eländet tog ganska många timmar att rensa bort från bilens elsystem, och monteringen hade orsakat onödiga skador på elsystemet. Dessa skador skulle kunnat komma att skapa framtida trassel....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster