av MB250SL » 2012-05-09, 14.52.06
Min E200 från -04 varnar ibland att det är låg kylvattennivå, jag fyller på lite och åker vidare eftersom det inte verkar vara något större läckage (det gick ca 500 mil mellan varningarna).
Men likväl finns en liten oro som gnager: varför läcker det? Och var läcker det, det är så lite så att det inte blir någon pöl under bilen?
Någon berätta någon gång för mig att man kan kolla om ett kylsystem håller tätt genom att klämma på kylslangarna -är dom hårda och "uppumpade" är det tätt, är dom mjuka och går att klämma ihop är det läckage. Stämmer detta? Mina är mjuka.
Finns några std-ställen som brukar läcka på just 200 komp-motorn och E-klassen?
Jag funderar alltså på att finna problemet och åtgärda det nu när årstiden är lämplig för bilmekande.
R129 500SL -92, S213-kombi E220D -17)
(f.d R107 350SL -72, R129 SL320 -99, 200E-04, 200C-01, 220D-71, 250SL-67, W204 C180 -10, W212-kombi E220D -14)