Koppling_strul_E200_95*LÖST*

W 124 E-Klass 1986-1995

Re: Koppling_strul_E200_95*LÖST*

UNREAD_POSTav jonas38 » 2011-01-23, 17.41.41

Ja då är denna saga all.Den där slangen som jag plockade väck o försökte köpa nu fanns inte att uppbringa enl MB firman. Jag kollade flödet i den och det märktes att det var inga fel på den så jag plockade dit den igen.Sen var det dags för luftning o test same shit pedalen stannar på vägen upp ibland.Då träffade jag en snubbe på MB firman som svor på att det är bara att byta huvudcylindern ochså. Ja han hade rätt huvudcylindern var skräp det såg jag när jag tog ner den .Efter luftning o lite strul fick jag nu ihop det och det funkar klockrent. Lämnar lite tips nedan av mina erfarenheter
1 Går en pedal i botten o en cylinder är knas =>Byt bägge för att spara tid o pengar
2 Vid luftning borra ett 2 mm hål i behållar locket pys till med tryckluft lite försiktigt så att behållaren sväller till vips så kommer luft upp den vägen
3 Fjädern vid pedalen ska pressas ihop vid montering => sätt fjädern i skruvstäd o strapsa ihop den sen är d
et bara att smyga den på plats o klippa bort strapsen.
4 att jobba vid pedalstället är sjukt trångt o jobbigt plocka ur förarstolen bädda med en skön kudde o skaffa pannlampa du kommer ligga där o pilla lååånga stunder.
Ja det var allt hoppas nån kan få hjälp nån gång för nu vet jag definitivt hur man gör
Tack o hej nu sak kärran rulla "peppar peppar"
//:)J
jonas38

Föregående

Återvänd till W 124 E-Klass